Wix Answers

Do not post confidential info such as passwords or financial information.
Cancel
Post Question
wix Wix Team

Your premium plan is renewed automatically.

 

If you signed up for a monthly plan, the contract length is one month and you are automatically billed on a monthly basis.

 

If you signed up for a yearly plan, you will be charged the full amount, on a yearly basis. Before the year is over, you will receive an Email reminder. As long as you do not cancel the plan, it will be renewed automatically for another year.

 

For more information about billing click here.

 

Note: Your domain subscription, if applicable, is a separate subscription to your premium plan and will need to be renewed separately.

Replies(44 replies total)

Show my replies first
  • seunsanni

    Replied by seunsanni 3 days ago

    I have just made payment for my premium account that expired a couple of days back. Does this automatically reassign my domain name as well? The domain I got as a package with my premium package. If so, how long does it take for the site to be up and running? Thanks

    • Or Wix Team

      Replied by Or 3 days ago

      Hi there,

       

      In general, the domain stays connected to your site as long as your premium plan is valid.

       

      I see that you have several sites and several plans, however you did not mention which ones you're referring to. Please tell us which is the site in question so that we may further investigate.

      All the best, Or - Wix support team.
    • seunsanni

      Replied by seunsanni 3 days ago

      aceinvestmentconsulting.com

      Many thanks

    • Etti Wix Team

      Replied by Etti 3 days ago

      Hi,

       

      The renewal of your premium plan is separate from the renewal of your domain.

      The first year was free, and this year you have to pay for it.

      I see that an attempt to charge you was unsuccessful.

      Please update your payment details and let us know so that we can charge you.

       

      To update your payment details:

      1. Next to subscriptions, click Billing and Payment.
      2. Under Domains, next to your domain, click Manage.
      3. Next to Payment Method, click Update Payment Method.
      4. Under Update Billing Details, update your payment details.
      5. Click OK/Submit, then click Done.

      Your payment details are updated.

       

       

    • seunsanni

      Replied by seunsanni 3 days ago

      This I have updated already which is why the billing for the premium pulled through. Can you let me know how much it is for the domain? thanks

    • Etti Wix Team

      Replied by Etti 2 days ago

      Hi,

       

      I am sorry for the inconvenience.

      The payment details for the registry of your domain and premium plan are also separate.

      You have to update both, note that the instructions I gave you are for the domain charges.

      Our current domain prices are:

      One Year: $14.95
      Two Years: $27.90
      Three Years: $38.85

      These prices do not apply to .biz domains.

      Note: The price may differ depending on currency, years selected, privacy, the domain suffix, and the use of a voucher. When going through the purchasing process, you will be able to see the total before finalizing the transaction.
       

      For more information about purchasing Wix domains, click here.

       

  • reggie66

    Replied by reggie66 June 26, 2014

    I was late in paying for my plan. I had to renew it with a different card but for a day my site was taken down. Now I have brought the payment up to date but when I go to my domain it refers me to the wix site still. I thought that if I had renewed the premium package then my domain name would need re-attaching to my wix site but it tells me it is already attached. But still if I go to my domain name www.reggieadams.com it still goes to the wix default page. Will this be brought up to date in a certain time period like within 24 hours or is there something more I need to do?

    Thank you

    • Barrios Wix Team

      Replied by Barrios June 26, 2014

      Hi,

       

      I see your domain reggieadams.com is currently not connected to any Wix site.

      If you have a premium plan and own a domain, you can assign a domain name to your Wix site.

       

      First you will need to add the domain to your account using your preferred method.

      a) Purchase the domain from Wix

      b) Transfer the domain to Wix 

      c) Connect the domain to Wix name servers

       

      To assign a domain: Sign in to your Wix account > from the menu at the top, hover over Subscriptions > click Domains > next to the relevant domain, click Manage.

      Under Domain Connects To, click Change > select a site > click Save.

       

      For further instructions on assigning your domain, click here.

       

      We are here should anything remain unclear.

       

      Many thanks, Barrios
  • top118811

    Replied by top118811 June 20, 2014

    I signed one year premium service and would be expired next month, 

    I tried to make payment to keep premium service, but I could not get where I can. 

    Thank you!

     

    • Anat Wix Team

      Replied by Anat June 20, 2014

      Hey,

       

      Thank you for contacting Wix support.

      Please note that your premium plan is due for renewal on July 28th. Unless you cancel the auto-renewal, you will be charged automatically on this date.

      Please let us know if you have any further questions.

      Anat - Wix Team
  • industrialpid

    Replied by industrialpid June 9, 2014

    Renewal Of Website

    Dear Sir/Madam,

    My name is Farid from Industrial Links International Pte Ltd. May I request you to tell us step-by-step procedures on how to renew the website as I am not familiar with it.

    Thank you and warmest regards,
    Farid
    Industrial Links International Pte Ltd
    68616968

    • Hércules Wix Team

      Replied by Hércules June 9, 2014

      Hi Farid,

       

      Please read the above Best Reply.

      If you need any further assistance, do not hesitate to contact us.

      Hércules
  • benjaminjames4

    Replied by benjaminjames4 June 3, 2014

    Unfortunately I have let my subscription lapse and it has been cancelled. I would like to resubscribe. Is this possible and will my website have all it's details still there if I can?

     

    • debora Wix Team

      Replied by debora June 3, 2014

      Hi,

       

      I can see that your premium plan has been cancelled due to payment issues. In order to reinstate your premium features you just need to upgrade your site again.
       
      To upgrade your site, please go to My Sites > click Upgrade next to the site that you want to upgrade.
       
      You can find detailed information about our premium plans here.
       
      Please note that we never remove/destroy websites.  If you go back from premium to free you’ll simply have your original Web address and Wix ads but you will still have full control of your site.
      Débora
    • benjaminjames4

      Replied by benjaminjames4 June 5, 2014

      Thank you Debora.

       

       

  • lilikef89

    Replied by lilikef89 June 1, 2014

    Hello,

    I have a yearly premium account and it expired 2 days ago as my credit card declined the payment. I manually payed again (package&domain name) but when i try to connect to my website it is redirected to http://www.wix.com/lphtml/parking?redirectedFor=www.romanza-assos.com/ 

    Could you please tell me what is maybe wrong? it is a business website and i need it to be up as soon as possible!

     

    • Gat Wix Team

      Replied by Gat June 1, 2014

      Hi,

      I checked your account and I can see you Premium plan is valid and your domain redirects to your site correctly:

      Are you still experiencing an issue?

       

      Gat Wix Team.
    • lilikef89

      Replied by lilikef89 June 2, 2014

      Unfortunately yes. The account seems right, but when i try to connect to my website it is redirecting to Wix. What should i do?

      Thank you in advance.

    • Hércules Wix Team

      Replied by Hércules June 2, 2014

      Hey,

       

      I have checked the connection and it should work now.

       

      If the problem persists, do not hesitate to contact us.

      Hércules
    • lilikef89

      Replied by lilikef89 June 2, 2014

      Hello,

      Yes it's working properly.

      Thank you!

    • Rapido Wix Team

      Replied by Rapido June 2, 2014

      Cheers! Enjoy your Wix :)

  • walterkrochmal

    Replied by walterkrochmal May 29, 2014

    I am concerned that I have not been billed automatically and my domain host is set to expire tomorrow. Your drag-and-drop tools are the best, your customer service I hope is efficient because I can’t get anyone on the phone right now and am in the middle of promoting a huge event. The worse would be for my website to go down. Thank you.

    • ilan-t Wix Team

      Replied by ilan-t May 29, 2014

      Hello,

       

      I can see your premium is already set to automatically renew, your domain however is not a Wix domain so you will need to check with your registrar regarding its renewal.

       

      Best regards

  • dreamwater

    Replied by dreamwater May 22, 2014

    Hi. wix,

    I just renewed my account subscription together with the domain, still my premium account website does not appear instead it is still redirected to http://www.wix.com/lphtml/parking?redirectedFor=www.dreamwatertechnology.com/ does that mean i loose my domain it has been almost 24 hrs. still it does not appear. Does my payment lost?

    Michael

     

    • Barrios Wix Team

      Replied by Barrios May 22, 2014

      Hi,

       

      I have visited your domain and I see it is correctly directed to your Wix site. Your site works perfectly!

      See screenshot below:


      If you are still having trouble viewing your site, please try doing the following:

      1) Go here and click on "Delete all sites". Then clear your browser's cache.

      For step-by-step instructions about how to clear your browser's cache, please follow this link.
      You can also find a video tutorial here.

      2) Try to Flush your DNS. For detailed instructions on how to do so please go here.

      3) Please go to the Windows start menu->click on 'run'-> select the first option: 'Run'-> type: 'ping yourdomain.com'->A window will pop with an IP address. Please run this test from several computers.

      For Mac users: Go to ‘Application’ then open ‘Terminal’ and type: 'ping yourdomain.com'->A window will pop with an IP address. Please run this test from several computers.

      -If you receive an IP address on your computer other than the IP you see here and you see this IP from other computers please contact an IT expert in your area for further troubleshooting.

      -If you receive a different IP than the IP you see here from multiple locations, please send it to us in order for us to check it.

       

      We are here should you require further assistance

      Many thanks, Barrios
    • Ritti Wix Team

      Replied by Ritti May 22, 2014

      Hi Michael,

      Your site is up and running.

      While browsing on the web, your computer and browser stores various information. This build up of information can sometimes cause conflict.

      Please clear your browser's cache. You can find step by step instructions here.
       

       

      Best, Ritti
  • pentagramaevents

    Replied by pentagramaevents April 10, 2014

    hello I have a premium account I change my payment options, I mean I change the credit card number it has to be automatically renew today 11 of April 2014 but till now we don't get any info that its paid!!  I don't want to face problem with my web site thanks a lot 

    • Dror - Wix Support Wix Team

      Replied by Dror - Wix Support April 11, 2014

      Hi,

      It was renewed with your newly added credit card today, there shouldn't be any problems. 

      Dror - Wix Team
  • harrychaudry

    Replied by harrychaudry March 17, 2014

    Hi,

    I had a yearly subscription which has just ran out- Trying to upgrade- want same package but on monthly basis but won't let me choose it and now you guys are saying i have 10 days left to renew or i loose my site but i cannot do it-

    Please get in touch

    Thanks

    Harry

    • Janet - Wix Billing Team Wix Team

      Replied by Janet - Wix Billing Team March 17, 2014

      Hi Harry,

      The renewal payment is being declined by your credit card provider.

      Please contact your bank to find out the reason for the decline or add an alternate card so that the payment can be processed.

      Alternately, you can unassign your site from the premium via the packages tab in your manage premium, repurchase, and then cancel the old premium (note that this option will result in downtime for your site).

       

    • harrychaudry

      Replied by harrychaudry March 17, 2014

      Yes i know that the card expired during the year- paying isn't the issue. What i want to do is move away from your yearly plan to your monthly plan and i cannot do it- can you please help in doing so

    • harrychaudry

      Replied by harrychaudry March 17, 2014

      Thank you- All been sorted now :)

    • dinamiso Wix Team

      Replied by dinamiso March 17, 2014

      Hi,

      We are glad to hear the issue has been resolved.

      Dina-Wix Team.

Add reply

Mark this reply as Best Reply
Close open child tickets
Post reply